Łukasz Gąsior
  • Home
  • now!
  • Blog
  • Po polsku
Social Links
Twitter
LinkedIn
Facebook
YouTube
Reddit
Instagram
GitHub
Medium
RSS
Łukasz Gąsior
  • Home
  • now!
  • Blog
  • Po polsku
  • Po polsku

Badanie usability by TechSmith

  • 2014-02-13
  • 4 komentarze
  • 2 minute read
  • 190 views

Jak powszechnie wiadomo, samo posiadanie strony www w biznesie za dużo nie pomoże, jeżeli strona nie będzie „przyjazna” dla użytkownika. Pisząc „przyjazna” mam tu na myśli kilka jej elementów: wygląd, szybkość odnajdywania poszukiwanych informacji, łatwość wykonania rozmaitych operacji, ogólnie: jak bardzo intuicyjne jest poruszanie się po stronie.

Niektórzy po prostu zakładają, że ich strona jest wystarczająco dobra i żyją z tym przekonaniem. Inni próbują to jakoś sprawdzić. Aby sprawdzić użyteczność strony najlepiej jest zapytać o nią jej użytkowników. Nie developerów, nie testerów, nie projektantów UX, nie PMa – a właśnie użytkowników!

Temat ten przyszedł mi do głowy, gdy chciałem się dokładniej przyjrzeć różnicom pomiędzy darmowym programem Jing a płatnym odpowiednikiem SnagIt – służącymi do robienia screenshotów. Jako że są to narzędzia firmy TechSmith, więc odwiedziłem ich stronę. Tam powitał mnie popup z pytaniem, czy wezmę udział w badaniu użyteczności procesu zakupu ich narzędzi – w nagrodę miałem otrzymać kod ze zniżką 20% na ich SnagIt lub Camtasia Studio.

Oczywiście wziąłem udział w badaniu– na początek standardowo ankieta. Sprawdzali moje doświadczenia z ich stroną: czy już tutaj wcześniej byłem, czy coś kupowałem. Potem wyskoczyła prośba o instalację pluginu (do chroma) – i tutaj zaczęła się ta fajna część 🙂

Plugin dał mi zadanie! 🙂 Otworzyły się dwa okienka:

Miałem kupić aktualizację do wspomnianego program SnagIt. Dostałem też dane karty do płatności.

Super sprawa! Żadnych podpowiedzi, żadnego step-by-step! Tylko strona główna i kombinuj użytkowniku. Bardzo mi się takie podejście spodobało.

Mam tylko nadzieję, że sam plugin służy nie tylko do uruchomienia dwóch okienek :), ale również jakoś rejestruje czas spędzony na poszczególnych stronach. Przynajmniej czas.

Po wykonaniu zadania należy kliknąć Success w dolnym okienku i dostajemy kolejną ankietę dotyczącą zakończonego procesu:

I wreszcie kod rabatowy 🙂

Taki sposób badania użyteczności mi się naprawdę spodobał, a 20% rabat zachęca do udziału w nim.

Oczywiście ludzie z TechSmith nie musieli oprogramowywać takiego badania, tylko wykorzystali gotowe narzędzie – UserZoom. Nigdy z niego nie korzystałem, ale po szybkim przejrzeniu jego strony i po przygodzie ze stroną TechSmith muszę przyznać, że wygląda zacnie.

W wolnej chwili pobawię się nim więcej i może coś jeszcze opiszę lub pokażę na codingtv();.

Znacie jakieś inne narzędzia tego typu? Korzystacie z nich?

Share
Tweet
Share
Share
Related Topics
  • Jing
  • SnagIt
  • TechSmith
  • usability
  • UserZoom
You May Also Like
View Post
  • Po polsku

Software Craftsmanship Wrocław

  • 2017-06-06
View Post
  • Po polsku

Pilnuj typów danych

  • 2014-02-26
View Post
  • Po polsku

ReSharper Essentials – poszło!

  • 2014-02-21
View Post
  • Po polsku

Turbo-Mode Developera

  • 2014-02-19
View Post
  • Po polsku

Global Windows Azure Bootcamp 2014

  • 2014-02-05
View Post
  • Po polsku

Quick tip: 12. Stosuj AsNoTracking() gdzie się da!

  • 2013-01-27
View Post
  • Po polsku

Quick tip: 11. Indexed views vs. SQL Server Express

  • 2012-07-23
View Post
  • Po polsku

Roy uczy TDD :)

  • 2012-07-03
4 comments
  1. Pingback: dotnetomaniak.pl
  2. Casey Wright pisze:
    2014-02-13 o 17:05

    Hi Lucasz! I’m the UX Researcher at TechSmith who’s running this study. Someone at TechSmith saw your post and shared it with me. Please excuse the English (I used a translator to read your post). Thanks so much for the write up, it was fun to read from a user’s perspective! You wondered if the plug-in records time spent–yes, it does. It records task time, clicks, and pages visited among many other things. I’ve been really pleased with the UserZoom tool; I’d be happy to answer any other questions you have!

    1. Łukasz Gąsior pisze:
      2014-02-13 o 17:49

      Thanks for your comment 🙂 This survey with UserZoom is really cool! It is nice that you care about usability.

    2. Michal Franc (@francmichal) pisze:
      2014-02-15 o 16:00

      Wow, great to see company that tries to reach out its user base ( even if this is for marketing pruposes ^^ )

Comments are closed.

click & help!
Nakarm dziecko!
Follow me
RESHARPER ESSENTIALS
ReSharper Essentials
CODINGTV();
codingtv();
Twitter Feed
Categories
  • Azure Cloud (6)
  • Po polsku (104)
  • Windows (1)
Featured Posts
  • Azure Activity Log – Change History
    • 2020-09-29
  • Diagram Driven Cloud Infrastructure with Cloud Maker
    • 2020-09-22
  • Azure ARM template, but it is not JSON!
    • 2020-09-15
About
👍 Cloud | DevOps | Development | Technical Leadership | 📗Author of "ReSharper Essentials
© 2019 Łukasz Gąsior. All rights reserved.
hosted with ♥️ on webio | Polityka prywatności

Input your search keywords and press Enter.